פורסם ב- כתיבת תגובה

עריסה מיטה לול או עגלול

עריסה, מיטה, לול או עגלול? איפה ישנים הלילה? 

כשאת נכנסת להריון לא רק האגן מתרחב, אלא כל העולם שלך ואיתו אוצר המלים. שפע מוצרים וביטויים חדשים המלווים אותם מתווספים ללקסיקון שלך ולא פעם יוצרים בלבול. בשורות הבאות נכיר את המוצרים שנועדו להכיל את התינוק שלך בימיו הראשונים ונבהיר את ההבדלים ביניהם.

למעשה הדבר היחיד שהתינוק צריך בימיו הראשונים, חוץ מאמא, זו עריסה. עריסה היא מיטת תינוק קטנה שמקנה לתינוק תחושת בטחון ונוחות בשל גודלה הקטן. מטרתה לחבוק את התינוק ולהקנות לו תחושת עיטוף. העריסה מונחת בחדר השינה של ההורים, לידה מיטתם, והיא מאפשרת גישה מהירה ונוחה אל התינוק, בלי הסכנות הטמונות בלינה עם התינוק באותה מיטה ממש. חוקרים, רופאים והורים מסכימים כי המקום של התינוק בחודשי חייו הראשונים הוא קרוב להורים שקשובים לו גם כשהם ישנים ויכולים לסייע לו במידה והוא נקלע למצוקה נשימתית. מידות: בממוצע 45-85 ס"מ; גילאים: 0- 4 חודשים; טווח מחירים: השכרה 195 שקלים לחודש, קנייה: 2600-2850 שקלים לעריסה חדשה ו-1700 למשומשת.

 

עריסה לתינוק

מיטת תינוק baby bed

הסטטיסטיקה מראה כי בסביבות גיל 4 חודשים יורד הסיכון למצוקת נשימה ובגיל זה ניתן להעביר את התינוק לישון במיטת תינוק בחדר התינוק. מיטות התינוק עשויות בדרך כלל עץ והגובה שלהם ניתן לכיוונון בהתאם לגיל התינוק. תחילה התינוק ישן במצב מוגבה, וככל שהוא גדל מנמיכים את רצפת המיטה כדי לשמור על בטיחותו. תינוקות ישנים במיטת תינוק בממוצע עד גיל שנתיים וחצי-שלוש אז הם עוברים למיטות מעבר או למיטת יחיד.

מידות: 70X 140 ס"מ; גילאים: 4 חודשים עד 2.3-3 שנים; טווח מחיר: 450-4,500 שקלים

לול playpen

בניגוד למיטת תינוק המשמשת לשעות הלילה, הלול משמש גם בשעות היום. הוא מהווה מתחם קטן ומוגן שבו התינוק יכול לשהות בשעות הערות שלו בביטחון, מבלי סכנה שיקבל מכה מחפץ או ישחק בחוטי חשמל וחפצים אחרים שיכולים לסכנן אותו. היתרון של הלול הוא שהאמא לא חייבת להיות נוכחת בחדר כל הזמן כדי לשמור על התינוק. יש הטוענים שהשהות בלול אינה מעודדת זחילה.

מידות: 80X90 ס"מ; גילאים: נוח לשימוש מגיל 3 חודשים ועד גיל שהילד מוכן להיות בו; טווח מחיר: 200-550 שקלים.

עגלול

עגלול הוא שילוב של עגלה עם לול. זהו למעשה לול עם גלגלים גדולים שמאפשר לצאת לטיול עם התינוק במצב של שכיבה ישיבה ועמידה, מאפשר לצאת עם כמה תינוקות ביחד לטיול.

מידות: 60X80, 80X80 ס"מ; גילאים: עד גיל שהילד מוכן להיות בו; טווח מחיר: 650-2500 שקלים.